Når vi tenker på merkevarer, bedrifter, idrettslag eller andre organisasjoner er det ofte deres unike logo vi forestiller oss. En logo er nemlig det viktigste enkelstående elementet i en hver visuell identitet.
Sammen med en grafisk designer hjelper vi deg med å bygge din logo og visuelle identitet. Å lage en helhetlig visuell identitet er ikke gjort på 1-2-3. Et godt råd er derfor å starte med en gjennomarbeidet logo. På denne måten har du et godt grunnlag for å bygge videre på din visuelle identitet. Med en solid logo i bunnen, kan du bygge videre på den visuelle identiteten etter behov og i ditt eget tempo.
Den visuelle identiteten er inntrykket som forbrukeren får i møte med ditt reklame materiell. Ved å være konsekvent i bruk av elementer som logo, farge, bilder og språk kan du bygge din visuelle identitet. Fordelen med en god visuell identitet er at det tar kort tid før forbrukeren vet hvem som er avsenderen. Og i situasjoner hvor en forbruker må velge mellom to produkter, kan dette være avgjørende for om de velger ditt produkt eller ikke. En god visuell identitet kan dermed bidra til å skape trygghet og lojalitet hos forbrukeren, i tillegg til å styrke merkevaren din.
Din visuelle indentitet omtales også gjerne som ditt «Brand»
Ta gjerne kontakt for mer informasjon, eller for å avtale et uforpliktende møte.
Alfa Trykk AS
Arbeidersamfunnets plass 1
0181 Oslo
AlfaTrykk.no © | Markedsføring av Admirate